alfalogo2

Alfa Romeo

Kies hieronder het gewenste type

!

Alfa 2600 6C

check-up voor het inlopen van een nieuw gebouwde motor: Na restauratie van de carburateurs voor dit restauratie project moest het geheel natuurlijk ook goed ingesteld worden, zodat de motor ook veilig was.
De laatste vooroorlogse en de eerste naoorlogse Alfa. Een bijzonder verfijnd model met een onnavolgbare sportieve allure. Het orgelpunt van de beroemde reeks zescilinders die begon met de 1500. De 6C 2500 werd gebouwd vanaf 1939, op basis van de vroegere 6C 2300. Zijn prestaties lagen echter hoger dankzij een groter vermogen, een grotere cilinderinhoud en een betere voeding. In 1946 verschijnt de originele sportversie "Freccia d'Oro" (gouden pijl) : de eerste naoorlogse Alfa Romeo, met de voor de aerodynamica van die tijd karakteristieke ronde en compacte achtersteven. De klassieke maar even schitterende versie Villa d'Este werd genoemd naar een door de 6C 2500 gewonnen schoonheidswedstrijd. Hij vormde de voornaamste inspiratiebron voor de V-vormige motorkap van de 147 van vandaag. De 6C 2500 toont aan hoe een uitgepuurd design mooi, uitgebalanceerd en tijdloos kan blijven. De krachtigste versie debuteert indrukwekkend met een overwinning in de uithoudingsrace Tobroek-Tripoli in 1939. Hij doet dat succes keer op keer over van 1946 tot 1950. Van de 6C 2500 zijn bijna 2800 stuks gebouwd.

Alfa 75

check-up voor het inlopen van een nieuw gebouwde competitie motor

Analyse bij binnenkomst, 5e versnelling, deuk bovenin, maar ook niet mooi oppakken onderin toeren

na een dagje optimaliseren: 23pk winst, een mooie veel vloeiender doorlopende kromme, ook in het boven gebied verder doortrekken, zelfs voor een gewone straat auto zou dit een hele mooie kromme zijn, laat staan voor een raceauto!