Jaguar op de testbank

Tuning ..

Tuning is het engelse woord voor afstellen. En dat doen wij.

Om een voertuig te testen zodat er zowel een maximum vermogensafgifte, een minimaal brandstofverbruik en een maximum aan betrouwbaarheid als resultaat gewaarborgd wordt is niet zo maar iets, dat je met alleen traditionele methoden kunt bereiken.Soms kan een fout niet worden gevonden tijdens stationairloop, zonder enige belasting. In het Dynojet Centre kunnen wij bij het afstellen van een voertuig op onze rollentestbank 'normale' straatcondities simuleren. Alleen dan kan een betrouwbare en reproduceerbare meting plaatsvinden, waarvan het resultaat ons vertelt, wat er eventueel met de motor aan de hand is! Dat is echter pas stap 1 van het proces. Wij hebben een gigantische hoeveelheid data verzameld over de jaren, doordat wij fouten vonden, die anderen niet konden vinden. Maar wat, wanneer er inderdaad een fout gevonden wordt? Daar komt nu onze jarenlange ervaring heel goed van pas: Wij weten niet allen, hoe een fout te vinden, we kunnen er meestal ook een oplossing voor aandragen! Wanneer u een speciaal project aan het ontwikkelen bent voor race of rally, kunnen wij u terzijde staan met dezelfde services, om er iet alleen zeker van te zijn, dat uw project inderdaad aan de start verschijnt. Starten is niet alles, het is zaak, dat uw project de finish haalt!! Heeft u het vermoeden, dat intern met de motor iets aan de hand is?

Met onze endoscoop kunnen hem intern bekijken en beoorderen! Een endoscoop onderzoek is een stuk goedkoper dan een motorschade!

Een oude engelse wijsheid zegt: When the flag drops, the bullshit stops!
De tweede regel is: Wanneer je als eerste wilt eindigen, moet je er eerst voor zorgen dat je de finish haalt!

Hier wordt onze ervaring waardevol:hebben al een behoorlijk aantal vreemde experimenten met onze eigen race-auto's gedaan, en willen best onze ervaringen met u delen!